~ It's MyLife..It's My Story.. ~

i'm just a typical scooter girl and the books is my world..




Saya Mahu...

Saya Mahu...
kumpul $$ banyak2..nk beli kamera ni sebijik..hehe..:)

Ke'sensitif'an Kita

Tuesday, March 15, 2011

Saya pasti ramai yang dah baca berita mengenai tsunami di Jepun last week kan? Walaupun berkilo2 jarak kita dengan Jepun, tapi saya tumpang sedih dgn tragedi ni. Terimbas kembali la masa tsunami kat Acheh dulu. Masa tu, saya still kt Arau, Perlis. Weekend plak tu.

Time tengah tido, member kol. Then tengah cakap2 tu, tiba2 saya rase katil saya bergoyang. Dah la dok tingkat paling atas. Saya intai bawah katil kot2 ada mambang nak kaco saya, tapi takde pulak. 2 3 minit la jugak goyang2 sampai naik pening saya. Last2 dah petang baru la tau rupenye ade tsunami ( rase2 1st time dengar perkataan tsunami tu.. )

Ok stop cite pasal pengalaman saya tu. Ni nak cite pulak ade la malaun sekor 2 yang takde perasaan sensitif langsung pasal tragedi ni. U ols kenal kan dengan pelakon Fizz Fairuz tu? Ala, yang berlakon jadi ustaz aidil dalam cite Nur Kasih tu. Dolo2 memang saya minat sikit dengan dia, tapi sejak dia tweet something about tsunami kat Jepun tu, terus saya menyampah kat dia.See, suka2 die je cakap orang bodoh. Orang tu just nasihat die je. Berapi betoi saya..!!
Wat ever? Apa panggilan yang sesuai untuk orang yang tak boleh terima teguran orang lain? Saya rase BODOH SOMBONG ok gak. If die ade manners, die sure akan cakap something like this, "thanks bro, i admit my mistake. Tak buat dahhhh.." lebih kurang la kot. So, saya rasa die kekurangan manners ( pi blajo lebih lagi dgn ustaz aidil yeee.. )

Ni lagi satu. Last week tengah saya baca paper Berita Harian tu, terjumpalah saya dengan kartun by Zoy yang memang tiap2 minggu ade disiarkan. Yang ni memang tak boleh blah punye kartun.

Ade ka patut? Sekali imbas memang la akan rase klako sebab 1st time saya tengok pun leh gak saya senyum sorang2. Tapi, as the time goes by memang akan rase marah tambah2 bila saya dah tengok video2 tsunami Jepun kat youtube. Ini pun saya anggap pelukisnye takde rasa sensitif.

But, Berita Harian pun dah keluarkan kenyataan permohonan maaf diaorang. Jadi, kita tak payah la nak terpekik melolong dah ye, bukan boleh bantu orang Jepun pun. Sekarang ni, doakanlah yang terbaik untuk mereka dan juga untuk kita.

0 comments: