~ It's MyLife..It's My Story.. ~

i'm just a typical scooter girl and the books is my world..




Saya Mahu...

Saya Mahu...
kumpul $$ banyak2..nk beli kamera ni sebijik..hehe..:)

'Boleh Saya Bantu?'

Thursday, March 31, 2011

Assalammualaikum..


Adui penatnye saya hari ni.. Veri2 tired. Pagi2 sampai lib, terus tanam pokok bunge taik ayam dalam pasu. Tu pun cilok pokok mak saya. Nak buat macamane, pokok tu jelah pun yang senang hidup.. T_T

Then, siram pokok2 bunge saya yang 'alahai' tu. Sian, dah lame tak bersiram dengan penuh kasih sayang. Patutlah 'segar bugar' ya amat..

Then, sambung balik kerja2 susun buku yang tertangguh semalam. Eh cite pasal buku, kerja kat lib ni memang kene rajin baca buku tau.. Contoh,


" kak, ade tak novel2 yang seram bagai? "


atau,


" dik, ade tak buku pasal jahit2 baju ni?? "


atau,


" akak, adik saya suka buku pasal katak. Ade tak?? "


dan begitulah seterusnya..


Saya ni, memang dari azali suke baca buku. So, kire banyak jugaklah buku2 yang saya dah baca kat lib ni. Bila user datang cari buku, memang sedaya upaya saya akan cari sampai dapat! Sebabnya, saya cepat kesian dengan orang. ( dahla santek, baik hati plak tu... )


So, bila user datang cari buku secara tak langsung saya boleh rewind balik kepala otak saya ni samada buku tu ade atau tak. Eh, u ols jangan ingat lib saya kecik buku pun sikit tau. Ade lebih kurang 8000++ buah buku kat sini! Semua 'nakal2' belaka. hehe..


Ni nak cite plak pasal satu kejadian yang melibatkan seorang kanak-kanak dengan seorang remaja iaitu saya. Macam ni lebih kurang dialognye..


Budak : " acik, kakak saya nak pinjam novel cinta. Acik carikan boleh?? "


Saya : ( acik???? ) " Ok, tunggu jap acik carikan "


Dah puas godek2 rak buku tu, saya pun cop tarikh pulang & bagi novel tu kat kanak2 rebina tersebut.


Budak : " acik, betol ke ni novel cinta? "


Saya : " Yela sayang, betoi la tu.. "


Budak : " Tapi, nape kat sini tak tulis perkataan cinta pun???? "(sambil tunjuk kat cover novel tu)


Saya : " erkkk....."


Terdiam saya. Nak terang lebih2 kang jadi ajaran sesat pulak. So, saya bagi senyuman ikhlas sajelah.. (",)

0 comments: