~ It's MyLife..It's My Story.. ~

i'm just a typical scooter girl and the books is my world..




Saya Mahu...

Saya Mahu...
kumpul $$ banyak2..nk beli kamera ni sebijik..hehe..:)

Saya,Mak & Tudung

Friday, February 25, 2011

'sun rays come down as seen when they hit the ground..' - Zee Avi

Sejak dulu lagi memang tugas abah pagi2 akan ke pasar beli ikan+sayur or bekpes. Anda rasa pelik? Bagi saya tak pelik pun sebab rasa2 kat besout ni memang majoriti yang pergi pasar pagi2 tu pokcik2 belaka. Mokcik2 pulak jadi tukang masak je kat rumah.

So, bila saya dah habis study & dapat kerja kat besout ni, mak saya memang rajin la ajak saya ke pasar. Sometimes, seronok gak shopping dengan mak, but sometimes boleh juga merencatkan pikiran saya.

My mom memang pesen suke beno lepak kat satu2 gerai tu lebih kurang 15-30minit. So, u ols bayangkan lah berapa jam saya shopping ngan mak saya ni.. (bukan shopping kat mall, ni kat market je...huhu) Kalau kat mall, memang boleh pasang khemah lah kat situ..

So, pagi tadi kitaorang dengan rangginye naik skuter saya mahu shopping di pasar. Kalau orang lain beli ikan+sayur, tapi my mom beli pokok limau. Hmm...

Lagi satu feveret mak saya ni, dia suke sangat beli tudung. Macam2 kaler dah ada kat rumah tu, memang boleh bukak kedai jual tudung lah! Macam biase, 1/2 jam jugaklah kami melepak kat gerai tudung tu. Kesudahannya, saya yang borong selendang. Sabo jelah..

.:saje nak tunjuk selendang baru beli...tak nyempat2 kau tie..hehe..:.

Zaman kat U dulu, saya pakai tudung jenis bawal je. Takde batu2 yang berkilau yaaaa amat. Simple je. Then, dah start kerja mula la beli jenis yang sarat dengan batu permata tu. Tudung 'airmata nora danish' la, tudung 'mawi' la..(padahal mawi bukan pakai tudung pun..)

Then, beralih pula ke tudung yang jenis ade awning tu or adik saya panggil tudung orang tua.(sampai hati die...saya taula saya mude lagi....). And now, saya dah start pakai selendang pulak..(barulah nampak moden sikit kan kan kan kan kan...hehe..)




2 comments:

Anonymous said...

modern siot/... hahahahahaha... akhirnya aku jumpa jugaaa...:)

Atie Hameed said...

moden kerrr???haha..