~ It's MyLife..It's My Story.. ~

i'm just a typical scooter girl and the books is my world..




Saya Mahu...

Saya Mahu...
kumpul $$ banyak2..nk beli kamera ni sebijik..hehe..:)

Saya dan dot dot dot tak dapat dipisahkan....

Friday, February 11, 2011

"..and when I touch u I feel happy inside.." - The Beatles
Semasa dizaman kanak2 dulu, saya pernah juga berangan nak keje kat kedai buku. Entah kenapa.. Mungkin sebab pengaruh abah saya. Dari zaman saya kecik sampai ke zaman dah beso ni, setiap hari abah akan beli suratkhabar, jarang miss. Mungkin sebab kami dah diasuh membaca sejak kecik, jadi logik la angan-angan saya tu.

Walaupun saya tak keje kedai buku, Alhamdulillah sumber rezeki saya berkaitan juga dengan buku ni. Dulu time sekolah kalau nak exam je, mule le menapak ke library ni and now tak sangka pulak boleh keje kat sini. Ape2 pun syukur Alhamdulillah..

Dari dulu saya memang suka baca novel, tak kira la genre ape pun. Dulu my sis yang selalu beli, saya tumpang baca je. Now jarang beli sangat sebab kat library pun macam2 novel ade..(sangat suka..!!!)

.:novel2 kesayangan saya:.

Sekarang ni feveret author saya of coz la RAMLEE AWANG MURSHID. Saya pun tak berapa nak ingat start bila saya minat dengan dia. 1st novel dia yang saya baca SATU JANJI which is tersangatlah best. Starting from there, saya pun mula lah nak buat collections novel2 dia tu. Oleh kerana di library novel Abang Ramlee ni tersangatlah sikit and di Besout takde toko buku, jadi collections saya taklah extreme sangat. huhu

Now saya beli novel pun dalam 1 @ 2 bulan sekali bila2 saya ke N9. Tapi ada untung juga keje library ni, budak2 yang datang sini selalu kasi saya pinjam novel deme. Malam tadi saja saya dah habiskan 1 novel yang dipinjam dari Huda (budak ni sanggup datang rumah saya semata-mata nak bagi novel..Oh terharunyerrrrr..)

.:Ku Percaya Ada Cinta by Rudy Hirdy:.

Mari kita mulakan sesi kritik mengkritik ye. Bagi saya cite die memang best, jalan cite pun ok. Gaya bahasa yang tidak terlalu rumit. Cume.... meleret-leret sangatla cite ni(sori bang rudy..). Saya punyala tak sabo nak habihkan sampai terpaksa la skip 10 @ 20 pages. haha.. Memang memerlukan kesabaran yang tinggi kalau baca novel yang lebih 500 pages ni. Jadi saya nasihatkan kalau anda mempunyai masa lapang yang tersangatlah lapang, bacalah ini novel. Sekian... :)

0 comments: