~ It's MyLife..It's My Story.. ~

i'm just a typical scooter girl and the books is my world..




Saya Mahu...

Saya Mahu...
kumpul $$ banyak2..nk beli kamera ni sebijik..hehe..:)

Mari makan buah moktan..nyam nyam nyam..!!

Saturday, January 22, 2011

Aahh..musim rambutan atau bahasa saintifik keluarga saya which is moktan kembali lagi. But, saya rasa pokok rambutan kat rumah saya ni merajuk la sebab last year memang tak berbuah langsung. Mungkin kerana pokok tu selalu dengar saya bebel2 nak makan buah moktan, dats y awal2 tahun ni die dah berbuah..Alhamdulillah..:)

Teringat kembali dolo2 mak saya selalu bikin jem rambutan(sedapnyeee..)akibat stok rambutan yang agak berlebihan. Yela, dah pokok rambutan sampai keliling rumah, memangla terlebih2. Kalau nak jual pun, rase2 memang tak laku punyelah.


Last thursday, adik saya balik sini. Punyala kami melantak makan moktan. Kenyang sekenyang kenyangnyeeee. hehe


.:buah moktan sebelum dibaham:.


.:yeehaaaa..tinggal kulit je..haha:.



.:ade lagi yang tak masak atas pokok ni..:.

Kesimpulannya, berjaya jugak saya melantak buah ni. Sebelum ni asyik menjeling buah moktan jiran saya nan setangkai tu je. Sian saya. hehe

0 comments: