~ It's MyLife..It's My Story.. ~

i'm just a typical scooter girl and the books is my world..




Saya Mahu...

Saya Mahu...
kumpul $$ banyak2..nk beli kamera ni sebijik..hehe..:)

Cikgu Atie?

Friday, May 20, 2011

Selamat Hari Guru..!!! (walau dah 4hari berlalu.. Sorila cik Atie meme lembap sikit..hehe)

Saya pasti ramai yang taktau sebeno-benonye saya dulu penah jadi cikgu tau.. (cehh..ada aku kesah..??).. Okla, taula cite ni tak penting, tapi kene baca sampai habih gak yee..

Dulu2 tahun 2007 masa saya masih muda(err..skang pun muda belia lagi..)masih belum dapat kerja, tapi kerjanya hari2 makan tido je, saya pun cube nasib anto resume & surat apply keje kat PPD Tapah dengan harapan adelah keje untuk saya.

Alhamdulillah selepas 2minggu saya dapat kol dari PPD suruh saya datang interview. Time tu tak takut pun sebab saya dah pegi 4kali interview SPA..(eksen tak saya???..)

Ekceli, seumo hidop saya tak penah tau kat mane terletaknye pejabat PPD tu. Thats why saya & abah boleh sesat pagi tu..*sighh..*

Tapi, saya tak kisah. My abah is my superhero la. My abah la penyetel segala problem walaupun dah terlewat sampai. Alhamdulillah, ade kekosongan kat sekolah menengah besout ni merangkap sekolah saya juga. Nak jadi cite, hari tu jugak saya kena start lapor diri & mengajor. Humangaiihhh...

Dari saat itu, jadilah saya seorang guru bahasa melayu...dan sastera..dan pendidikan seni..dan pendidikan jasmani..hamek kau tie..!! ingatkan ngajo BM je, skali sume subjek cikgu yang cuti tu saya kena amik alih. Sabo jelah. Ditambah pulak dengan 7kelas yang perlu diajar. Gila laaa...

Takpe, oleh kerana saya sangat tabah & gojes saya go on je. Takkan nak stop pulak kan, kang tak pasal2 kena ceramah ngan cikhamid n cikmah. So, bermula lah kehidupan baru sebagai seorang guru(cikgu ganti je punn..)

Moment yang paling saya ingat, time saya ngajo sastera form 4. Dulu time sekolah saya tak amik subjek sastera, jadi nak tak nak sebelum masuk kelas saya sendiri kena baca buku dulu takut2 'terkucil' dalam kelas. Bila dah sampai masa, saya masuk ke kelas. Hari tu nak ajar sajak. Saya suruh budak2 ni baca tapi dieorang suruh saya baca dulu. Ahhh sudah.. dah le tak gheti.. Ok, takpe saya baca.. Last2 satu kelas pakat gelak kat saya sebab dieorang cakap saya baca macam pembaca berita.. Ade ka patut???

Memang tak patut kan? Walaupun saya ngajo tak lama dalam sebulan lebih je, tapi itulah antara momen manis dalam hidup saya. Dapat jugak saya curah bakti pada budak2 besout ni. Walaupun dah benti keje n start keje kat library ni, masih ade lagi bekas2 anak murid yang panggil saya cikgu.. Terharu derrrr...

Wah2 panjang pulak entry kali ni, bukan ape cuma nak berkongsi cerita.. Pada semua guru2, Selamat Hari Guru, jasa kalian tetap dikenang..=)

4 comments:

anamizu said...

rindu cecikgu!!! hihi

Atie Hameed said...

i pun rerindu..hehe

Kengkawan said...

zaman tu akak dah ada kat malysia lum?

Atie Hameed said...

sis,u ade laa..kan ke u pinjam pen merah i kat library sekolah itu hari..hehe