~ It's MyLife..It's My Story.. ~

i'm just a typical scooter girl and the books is my world..




Saya Mahu...

Saya Mahu...
kumpul $$ banyak2..nk beli kamera ni sebijik..hehe..:)

The Day Has Come

Thursday, November 11, 2010


me :the day has come..
another me:what day??
me :today la..
another me:yela..what day?
me :ishh..malas nk layan..!!

yaaayyy....!!finally...the day has come..the day my luvly adik become a wife,the day aku mendapat adik ipar yang pertama,the day mak abah menerima menantu baru and the day aku menangis bagai nak rak dalam masjid..(touching sikit...)

lepas subuh,mak tugaskan aku ke pasar dengan abang untuk beli lauk pauk makan beradap..aku pun belasah jela beli ape yang aku suke..he2..then,balik rumah terus mandi sebab pagi tu jugak adik aku nak bernikah@masjid..punyala kelam kabut,dengan mak andam pun sampai lambat..(nasib bek makeup cantekkk...)

dalam pukul 9pagi,kami(abang,vi,adik,capik,maklong n anak,kakak is,yaya,nana,rin,pengantin-2bijik kete jerrr)bertolak ke masjid besout 3.mak abah x ikut,jadi aku & abang jadi wakil laa..wah2,sampai2 je dah penuh masjid tu sebab ada 3 pasangan pengantin akan bernikah pagi tu termasuk la adik aku..meriah sangat..(maafkanlah anak2 dibelakang tu..bukan apa,ngantuk+lapar..tok kadi wat forum perdana plak..he2..)

jangan ingat masuk bank je kena ambik no.giliran,nak nikah pun sama tau..hu2..dalam pukul 10.40am,selamat la adik aku menjadi seorang isteri kepada suaminya.airmata aku dah start nak mengalir dh time tu,tapi ditahan beb..(malu la,adik aku rilek je...)
Alhamdulillah,terasa satu beban tugas dah selesai..before keluar masjid,adik aku terus peluk aku..apa lagi,airmata yang aku tahan dari tadi keluar macam air hujan la..sampai tersedu2..

"dahla..jangan la nangis..nanti habis makeup ana.."

"ok2..kak ti tak nangis dah.."tapi dalam hati,sedih sebab lain pun ada..

sebab yang remeh je,tapi bila ramai yang start tanya,tak larat la nak jawab dah soalan cepumas tu..

"atie bila lagi nak kawen?jangan lama2..ciknor dah tak larat ni.."

tak tahu la apa kaitannya,tapi jawab jela.."jodoh tak sampai lagi..."sambil senyum kambing..(kambing pun tak senyum macam aku..)

ok,berbalik ke cerita tadi..sampai rumah je pengantin terus berdesup masuk bilik nak tukar baju kawen plak..aku pulak sambung kebizian aku ni dengan melayan kawan2 dan sanak saudara yang datang..

at 12.30pm,sampai la rombongan pengantin lelaki dengan diiringi kompang budak2..time tu baru teringat yang aku tak jenguk adik aku dalam bilik langsung..bila dia keluar bilik,dalam hati berdetik,"canteknye adik aku ni..."like a princess(bak kata capik..)

berjuta2 tahniah kepada adikku & husband..harap bahagia ke akhir hayat,dikurniakan anak yang soleh & solehah..

p/s:i love you laa..!!u r still my baby girl forever n ever..muahh!!

2 comments:

Nor Abdullah said...

Salam atie!!! takpe atie.. Kite doakan atie.. bertemu mr right!! Amin..

Atie Hameed said...

wsalam nora..amin juge..:)